Participación de profesores del Departamento de Economía PUCP en 2019 Human Development and Capability Association annual conference: “Connecting Capabilities”. Del 9 al 11 de setiembre, Londres.

Del 9 al 11 de setiembre se llevará a cabo en Londres el 2019 Human Development and Capability Association annual conference: “Connecting Capabilities”.

Organizado por University College London en sociedad con the School of Oriental and African Studies (SOAS), Birkbeck, the University of East London (UEL) and the London International Development Centre (LIDC).

El día 10 de setiembre el profesor Nicolas Barrantes será moderador en la Mesa “Measurement: capabilities and quality of life” y asimismo presenta el paper Multidimensional poverty and mental health: evidence
from Peru. Nicolas Barrantes, Jhonatan Clausen, Henry Guillén, Elena Caballero.

El mismo día y en la misma mesa el profesor Jhonatan Clausen presenta el paper Dignified ageing: a capability-based framework for assessing multidimensional poverty among older persons in Peru.

El día 11 de setiembre el profesor Javier Iguíñiz participará en la Mesa “Poverty and inequality” con la exposición Economic and human long term inequalities in Latin America. Which ones? How big? What origins? How internationally dependent?